سرفصل های آموزش مقدماتی سی شارپ
-
فصل اول
+ مقدمه
+ کامپیوتر چیست؟
+ تشکیلات کامپوتر
+ تحول سیستم عامل ها
+ کامپیوترهای شخصی، کامپیوترهای پراکنده و کلاینت-سرورها
+ زبان ماشین، زبان اسمبلی و زبانهای سطح بالا
+ C، ++C، ویژوال بیسیک، .NET و جاوا
+ C#
+ زبان های سطح بالای دیگر
+ برنامه نویسی ساختار یافته
+ روند توسعه نرم افزار تکنولوژی شی
+ روند توسعه سخت افزار
+ تاریخچه اینترنت و شبکه گسترده جهانی
+ کنسرسیوم شبکه گسترده جهانی (W3C)
+ XML
+ معرفی مايكروسافت NET
+ چارچوب کاری .NET، CLR
+ مروری بر کتاب
+ اینترنت و منابع شبکه گسترده جهانی
+ خلاصه
+ خودآزمایی
+ جواب ها
+ تمرینات
-
فصل دوم
+ مقدمه
+ محیط توسعه پیچیده در ویژوال استودیو .NET (IDE)
+ منو و نوار ابزار
+ پنجره های ویژوال استودیو NET
– پنجره Solution Explorer
– پنجره Toolbox
– پنجره Properties
+ استفاده از Help
+ یک برنامه ساده نمایش متن و تصویر
+ خلاصه
+ خودآزمایی
+ جواب خودآزمایی
+ تمرينات
-
فصل سوم
+ معرفی
+ یک برنامه ساده نمایش یک خط متن
+ یک برنامه ساده جمع دو عدد صحيح
+ مفهوم حافظه
+ محاسبات
+ استفاده از اپراتورهای مساوی و رابطه ای در دستورات شرطی
+ خلاصه
+ خودآزمایی
+ جواب خود آزمایی
+ تمرین ها
-
فصل چهارم
+ مقدمه
+ الگوریتم ها
+ شبه کدها
+ ساختارهای کنترلی
+ ساختار انتخابی if
+ ساختار انتخابی if/else
+ ساختار تکراری while
+ الگوریتم فرمول بندی شده و کنترل تکرار توسط شمارنده
+ الگوریتم های فرمول بندی شده توسط الگوریتم Top-Down (کنترل ترتیبی)
+ الگوریتم فرمول بندی شده توسط الگوریتم Top Down (ساختار کنترلی تو درتو)
+ اپراتورهای نسبیت
+ اپراتورهای افزایش و کاهش
+ مقدمه ای بر برنامه نویسی ویندوز
+ خلاصه
+ خود آزمایی
+ جواب خود آزمایی
+ تمرينات
-
فصل پنجم
+ مقدمه
+ ضرورت استفاده از شمارنده های تکراری
+ ساختار تكراري حلقة for
+ مثال هایی برای استفاده از ساختار for
+ ساختار چند انتخابی switch
+ ساختار تکراریdo/while
+ دستورات break و continue
+اپراتورهای منطقی و شرطی
+ سروری بر برنامه نویسی ساختار یافته
+ خلاصه
+ خودآزمایی
+ جواب خودآزمایی
+ تمرينات
-
فصل ششم
+ مقدمه
+ ماژول های برنامه در #C
+ متدهای کلاس ریاضیات
+ متدها
+ تعریف متدها
+ استفاده از آرگومان ها
+ فضاهای کاری در #C
+ فراخوانی متد به وسیله مقدار و فراخوانی متد به وسیله آدرس
+ ارسال آرگومان ها به وسیله مقدار و به وسیله آدرس
+ تولید اعداد تصادفی
+ مثال بازی شانس
+ محدوده اعتباری متغیرها
+ قوانین محدوده
+ متدهای بازگشتی
+ مثالی از استفاده تابع بازگشتی – سری فیبوناچی
+ بازگشتی یا تکراری
+ بارگذاری متدها یا توابع
+ خلاصه
+ خودآزمایی
+ جواب خودآزمایی
+ تمرينات
-
فصل هفتم